czwartek, 15 grudnia 2011

Największa złota moneta na świecie

Firma Perth Mint zajmująca się przetwórstwem i dystrybucją złota w Australii, stworzyła największą złotą monetę na świecie. Moneta ma prawie 12 cm grubości i 80 cm szerokości, waży około tony. Gigantyczna moneta zawiera z jednej strony wizerunek Królowej Elżbiety II, a z drugiej najlepszego przyjaciela Australii kangura. Moneta chociaż w nominale ma milion dolarów to jej wartość szacuje się na około 500 miliardów euro.

"Wykonanie monety o tym rozmiarze i wadze jest ogromnym wyzwaniem i nie lada wyczynem" mówi  przedstawiciel firmy Ed Harbuz.
Najgorszą informacją zostawiam na koniec ten kto już ma plan kupna i stopienia monety i jej sprzedania za większą kasę niestety nie wypali, gdyż będzie to niezgodne z prawem...

4 komentarze:

Anonimowy pisze...

Mi wyszło że 2 tony (powiedzmy 65000 uncji) złota po cenie 10 000 PLN za uncję (teraz poniżej 5500PLN/uncje)
to jest 650*10^6 PLN za samo złoto. Szacowana wartość 500*10^9 euro za taki krążek jest chyba mocno przeszacowana.

Marcin Barkowski pisze...

Szczerze nie mam pojęcia gdzie taką monetę można przechowywać, ale chyba nie nie w klaserze. Ja jestem na etapie zbierania srebrnych monet http://www.skarbnicanarodowa.info.pl/srebrne-monety gdyż od czegoś trzeba zacząć swoją przygodę z kolekcjonowaniem numizmatów. W sumie jeśli wpadnie mi do kolekcji złota moneta to jej nie wyrzucę.

Anonimowy pisze...

Super artykuł. Pozdrawiam serdecznie.

Anonimowy pisze...

Już gdzieś widziałem tą monetę, ale faktycznie jest ona ogromna i moim zdaniem również musi być przechowywana w bezpiecznym miejscu. Jak dla mnie także świetne złote monety można nabyć w https://www.skarbnicanarodowa.pl/zloto/zlote-monety i ja właśnie zamierzam to zrobić w najbliższym czasie.