poniedziałek, 26 listopada 2012

Jak sprawdzić czy Twój dom jest nawiedzony?

Według WikiHow :
Domem nawiedzanym jest dom lub inny budynek, w którym często doświadcza się aktywności paranormalnej przez zamieszkałego w nim bezcielesnego bytu, np. ducha zmarłej osoby, który może być lub był mieszkańcem wyżej wymienionych nieruchomości.Gdy mówi się o supernaturalnej aktywności wewnątrz domów ma się na myśli najczęściej ataki  z użyciem przemocy lub tragiczne wydarzenia jakie w przeszłości miały miejsce, np. morderstwa, śmierć przypadkową lub samobójstwa. 
W 2005 r. sondaże Gallupa przeprowadzone w trzech krajach - Stany Zjednoczone, Kanada i Wielka Brytania-pokazały, że coraz więcej ludzi wierzy w nawiedzone domy (37% Amerykanów, 28% Kanadyjczyków i 40% Brytyjczyków )  niż którykolwiek z innych elementów dziedziny zjawisk paranormalnych.

Podstawowe kroki jakie powinno się wykonać, aby ustalić czy dom, w którym się mieszka jest nawiedzony:

1. Ustalenie czy dom jest nawiedzony. Istnieją różne poziomy zjawisk w nawiedzeń, gdyż nie wszystkie są takie same. Może wystąpić przypadek, którym jest pojedyncze nawiedzenie bądź przypadek, w którym występuje wiele nawiedzeń w jednym miejscu.
2. Gdy jesteś sam w domu wsłuchaj się w niego, obserwuj. Do najczęstszych rzeczy, który zdarzają się w nawiedzonych domach należą:
  • Występowanie różnych dźwięków i głosów. Będziesz je słyszeć najprawdopodobniej w oddali. Najczęściej w nawiedzonych miejscach można zobaczyć ślady bądź usłyszeć pukanie, walenie, drapanie, głosy lub odgłosy jakby coś spadło na podłogę. To co się słyszy występuje w różnej częstotliwości od najcichszej do najgłośniejszej. Zawsze sprawdzaj, gdy coś usłyszysz czy drzwi i okna są pozamykane. Ponadto należy sprawdzić urządzenia elektryczne. 
  • Obejrzyj przedmioty, które znikają, a po jakimś czasie znów się pojawiają. Najczęściej takimi przedmiotami są te, których się nie rusza i mają swoje stałe miejsce, np. zdjęcia. Zazwyczaj po zniknięciu  znajdują się one w bardzo widocznych miejscach. 
  • Jeżeli zobaczysz jakiś cień, sprawdź to.Najczęściej kątem oka widzi się kształty i cienie.  Cienie będą prawdopodobnie podobne w formie do człowieka, ale czasami mogą być mniejsze i trudne do rozróżnienia.


  • Miej się  a baczności, gdy poczujesz, że jesteś obserwowany, bądź zostaniesz przez coś dotknięty. Na przykład coś może dotknąć cię w ramię, gdy stoisz w pustym pokoju. 
  • Często można usłyszeć stłumione szepty i krzyki, odtwarzanie muzyki z miejsca, którego nie możesz zobaczyć. Często możesz usłyszeć swoje imię lub nazwisko, jak ktoś Cię woła.
  • Obiekty same się poruszają, np. talerzy poruszające się nad stołem, ilustracje wychodzące ze ścian i meble przesuwane po podłodze.
  • Jeżeli poczujesz zimne miejsce w obszarze pomieszczenia, w którym nie powinno go być, możesz w tedy zetknąć się z aktywnością paranormalną. Duch lub coś będzie chciało zamanifestować swoją obecność.
  • Należy zwrócić uwagę na nietypowe zapachy (np. perfum, dymu, kwiatów, jedzenia), które przychodzą znikąd.
3. Spróbuj znaleźć racjonalne powody z tym co się dzieje. Jeżeli to co się dzieje coraz trudniej wyjaśnić, występują coraz częściej ekstremalne zjawiska sprowadź świadków, którzy będą mogli potwierdzić to co widzisz i słyszysz. 
4. Znajdź jakąś pomoc w udowodnieniu tezy, że Twój dom nie jest nawiedzony. Hydraulik może być w stanie pomóc wyjaśnić, dlaczego słychać odgłosy walenia wokół rur. Profesjonalna pomoc może naprawić drzwi zamykające się same lub urządzenia, które same się włączają i wyłączają.  Rodzina lub znajomi mogą być w stanie przedstawić Ci inny punkt widzenia, dlaczego słyszysz lub widzisz pewne rzeczy.
5. Prowadź dziennik i i miej magnetofon lub dyktafon. Zapisz w swoim zeszycie datę i godzinę, w której coś dziwnego się wydarzyło. Jeżeli coś słyszysz nagraj to.
6. Nawiedzone domy zazwyczaj mają swoją jakąś tragiczną historię. Dowiedz się, kto był wcześniejszym właścicielem domu i czy jemu także przydarzały się dziwne rzeczy. Skontaktuj się z ludzi, którzy żyli w tym miejscu przed Tobą. Jeśli wiele osób mieszkało tam przed wami, należy skontaktować się z jak  największą ich liczbą.
7. Skontaktuj się z  badaczem zjawisk paranormalnych.
8 . Zawsze Postępuj zgodnie z radami badaczy. 

Porady jak przeprowadzić własne dochodzenie paranormalne:

Rodzaje nawiedzeń

1.Residual Haunting -w terminologii polowania duchów są to powtarzalne zjawiska słuchowe, wzrokowe, węchowe, które są przyporządkowane danemu miejscu , w którym doszło do jakiegoś traumatycznego wydarzenia w przeszłości. Odtwarzane są one jak film. Łowców duchów twierdzą, że ten typ nawiedzenia nie dotyczy bezpośrednio istoty duchowej, która jest nie świadoma świata żywego i interakcji z nim. Widziane duchy są tylko energią ludzi, którzy doświadczyli jakiegoś przykrego wydarzenia, jak np. nagła śmierć. W odpowiednich okolicznościach zawsze to wydarzenie jest w ten sam sposób odtwarzane.
2. Intelligent Haunting -w terminologii  łowców duchów inteligentny haunting (znany również jako nawiedzenie klasyczne lub tradycyjne) przedstawia duchowy podmiot lub podmioty, które są świadomwe świata żywego i współdziałania  z nim, umieją na niego reagować. Taki duch lub duchy mogą być w stanie komunikować się z ludźmi  nie tylko za pomocą słów, ale poruszając nieożywionymi przedmiotami, takimi jak meble i zabawki.
3. Trzeci rodzaj nawiedzenia jest najbardziej rzadki i najbardziej niebezpieczny. Podmiotem nawiedzającym nie jest duch człowieka, a demon lub diabeł.

Porady
  • W stanie Connecticut, w USA, jeśli masz zamiar kupić dom, a uchodzi on za nawiedzony, to agent nieruchomości musi ujawnić ten fakt. Sama ustawa została uchwalona w kilku innych stanach.
  • Nie panikuj, jeżeli okaże się, że Twój dom jest zamieszkany przez duchy, tylko w skrajnych przypadkach, które są rzadkością, zmarli wyrządzają krzywe żyjącym.
  • Jeśli masz pewność, że duch mieszka w domu grzecznie to poproś go o opuszczenie.
  • Nie prowokuj ich. Aktywność może pozostać bez zmian lub nawet się pogorszyć.
  • Sugeruje się, że prace remontowe w domu może wzniecać aktywność paranormalną.
Ostrzeżenia
  • Nie staraj się wyganiać  lub nawiązywać kontaktów z bytami samodzielnie, jeśli nie masz doświadczenia. Zawsze kontaktuj się z kimś, kto specjalizuje się w tego typu rzeczach, aby ci pomógł.
  • Jeżeli duch nawiąże z Tobą bezpośredni kontakt przed dotyk lub będzie próbował wniknąć w Ciebie nie czekaj z pomocą nim zdarzy się coś bardziej drastycznego.

6 komentarzy:

Anonimowy pisze...

mam problem gdyz wydaje mi sie ze w moim domu straszy , nigdy nic nie widziałam ale bedac w góry słysze kroki i trzaskanie drzwi pomimo tego iz okna sa pozamykane , sadzicie ze dobrym rozwiazaniem jest ustawienie kamerki na dole?

Anonimowy pisze...

Mieszkam w internacie i pewnej nocy leżeliśmy z kolegami na łóżkach i gadaliśmy o duchach i doszło do tego że duch siedzi u nas w wstaje a jeden z kumpli powiedział to niech wyjdzie z szafy i mi opierdoli i po tych słowach wyjebało dzwi z szafy w taki sposób jakby ktoś swoją w nie od środka. Już wcześniej słyszeliśmy różne historie o dziwnych zjawiskach. A wczoraj ja i dwóch kumpli krótki wtedy tam też byli i jeden którego tam nie było zamieszkaliśmy w domku nad morzem jeden kolega po skończeniu pracy wrócił do domku ja i dwóch kolegów siedzieliśmy na łóżkach i rozmawialiśmy z tym co wrócił po pół godziny kiedy chcieliśmy wyjść okazało sie że dżwi są zamknięte na zamek a nikt z nas nie pochodziła do dzwi

Staszek Dziedzic pisze...

Witam
Rodzice kupili dom w którym zmarł człowiek którego zjadały go koty .Jak byłam dzieckiem to mnie i moją siostrę coś straszyło rodzice nam nie wierzyli w sumie kto by dziecku wierzył. Teraz mam 22 lata i moim zdaniem duchy wolą bardziej ujawniać lub dokuczać dzieciom ponieważ nawet jak dzieci będą chciały o tym opowiedzieć to nikt im nie uwierzy .

Anonimowy pisze...

Czeesc. Mam 14 lat , chce sie doradzic bo od jakiegos roku lub dluzej mam takie schizy choc nie uwazam tak tylko moi rodzice. Gdy o 00:00 , poszedlem do toalety uslyszalem z kuchni jakies paranormalne ryki takie jakby ktos plakal i jakby ulatnial sie gaz. Potem jak poszedlem do pokoju przez chwile widzialem postac wiszaca jakby na haku plozylem sie i slyszalem jak ktos mowi.. ,, Wynocha ,, !!! , i jakby drabinka od lozka sie urywala. Podobno w moim mieszkaniu zabil sie Pan Malys , prosze czy to mozliwe ze ktos potrzebuje mojej pomocy? Prosze o kontakt : ruushixd@gmail.com

Mary Jane pisze...

W moim poprzednim domu działy się różne dziwne rzeczy,czułam czyjąś obecność,zwłaszcza po zgaszeniu świateł,budziłam się w nocy czując ogromny strach,itp.Raz nawet będąc sama w domu kładąc się spać usłyszałam odgłos chrapania,raz obudziłam się i czułam że ktoś lub coś mnie dusi na szczęście od przeprowadzki to ustąpiło :)

Anonimowy pisze...

W moim domu będąc sam w łazience, okno zamknięte, stałem przy zlewie oglądałem twarz, poczułem na prawym uchu jak ktoś mi dmuchnął w ucho, odwróciłem się i nikogo nie było, drzwi od łazienki przymknięte, uwierzyłem w duchy, a bardziej że coś co daje o sobie znać ze istnieje,przed tym zdarzeniem bardzo często widziałem kątem oka jak coś wygląda z za framugi na wysokości metra, jak odwracam głowę to znika. często się to zdarzało jak coś robiłem i byłem zajęty przed komputerem, miałem wrażenie stojąc w kuchni że ktoś lub coś biega po korytarzu, w latach 50tych w domu którym mieszkałem była komenda milicji. wyprowadziłem się z kraju do Anglii, pracuje na magazynie chłodnia +4C,i to jeszcze ciekawiej,pracuje na noc z kolegą, jesteśmy sami na magazynie, mamy specjalne komputery na ręku,lecz kumpel trzyma go zawsze w ręku no i coś mu go dosłownie wytrąciło z ręki,parę nocy później za nim 4 metry i mojej lewej stronie około 5 metrów stał pusty plastikowy wózek 60*45cm,kątem oka patrzę jak unosi się na 20 cm, gdy obróciłem całkowicie głowę to dolka spadła na ziemię i potoczyła się jakieś 20 cm, lece do kumpla i pytam czy słyszał jak wózek spadł, a on nic, że nic nie słyszał, innej mocy robimy pożądki w alejkach na magazynie, wszystko ustawione do kreski, nad ranem dostawiamy towar i niespodzianka, jeden wózek obrócony o 180* i przesunięty w głąb lokacji, co wy na to powiecie.jeszcze było kilka takich dziwnych spotkań jak kątem oka widzę cień który dosłownie przesówa się z prędkością 20km/h i znika w alejce za skrzynkami, biegnę do tej alejki i co,dosłownie postać dorosłego człowieka, jakiś cień jest 70 metrów i znika w ścianie. kumple się śmieją ze mnie że mam coś z głową, olewam to, przestałem mówić innym to co widzę, oni dalej są, często ich widzę, ale tylko kontem oka, nie zwracam na nich ówagi i dalej pracuje...