sobota, 6 lipca 2013

10 najlepszych reklam antynikotynowych


Według Centrów Kontroli i Prewencji Chorób (CDC), ponad 443.000 tys. osób umiera co roku w wyniku chorób związanych z paleniem w samych Stanach Zjednoczonych. Na leczenie palaczy państwo wydaje ponad 96000000000 dolarów rocznie. Palenie powoduje m.in: raka płuc, choroby płuc, choroby serca, udary mózgu. Ograniczenie papierosów ma zbawienny wpływ nie tylko na uzależnionego, ale także na osoby w jego otoczeniu narażone na bierne palenie. Poniżej przedstawiamy bezkompromisowo 10 najlepszych reklam antynikotynowych.

10. Anti-Smoking Helpline


Reklama stworzona w 2008r. przez rumuńską agencję reklamową Merkury 360. Reklama jest dosyć dosadna pokazuje, że palacze przyczyniają się sami do swojego samobójstwa.

9. Światowy Dzień Bez Tytoniu

Ten chiński projekt ma na celu wykorzystanie strachu jako środek odstraszający. Wiele agencji reklamowych wykorzystuje taką taktykę w walce z palaczami.

8. Associação de Defesa da Saúde do Fumante (ADESF)

Kampania stworzona w 2008r. dla brazylijskiej orgaznizacji Associação de Defesa da Saúde zrobić Fumante (ADESF) przez agencję Neogama BBH ad. Uważą się, że niektóre niepokojące reklamy mogą przyczynić się do unikania źródła lęku.

7. Cancer Patients Aid Association

Reklama stworzona w 2009r. przez kanadyjską agencję reklamową Bleublancrouge dla Cancer Patients Aid Association. Media pochwaliły projekt uważając, że przez dokładne detale jak (ręka i noga) jest jeszcze bardziej skuteczna i pokazuje jak przerażające są skutki palenia "papieros spala człowieka".

6. Państwowa Służba Zdrowia (NHS)

W lipcu 2005 roku, kampania była nagłaśniana w telewizji, radiu i pokazywana na billboardach w całej Wielkiej Brytanii. Została specjalnie stworzona dla młodych ludzi, którzy coraz częściej popadają w ten nałóg. Kreatywny projekt mocno oddziałał na psychikę i wyobraźnie, a wiadomo, że młodzi chłopcy najczęściej martwią się o swój członek, który może być zagrożony przez negatywne skutki palenia.

5. Roy Castle Lung Cancer Foundation

W tym projekcie niepokojące jest nieproporcjonalnie duże, prawie ramię dziewczynki. Reklama stworzona w 2005r. przez londyńską agencję Chi & Partners.

4. Americas Next Top model

Jedna z Amerykańskich Top Modelek widząc tą reklamę stwierdziła: "Wiedziałam wcześniej, że można dostać raka od palenia, ale nie wiedziałam, że można stać się tak brzydkim". Jak widać reklama świetnie trafiła do wszystkich pań.

3. Światowy Dzień Bez Tytoniu


2. California Department of Public Health

1. Chilijska Korporacja Walki Z Rakiem

Kampania najbardziej dobita zasługująca na nr 1. Przedstawia dziecko zaduszane biernym paleniem, reprezentowanym jako plastikowa torba. Tekst pod obrazkiem brzmi: "Palenie nie jest samobójstwem, to morderstwo." Reklama stworzona przez Draft FCB + IDB dla Chilijskiej korporacji z rakiem. Na pewno poruszyła serce nie jednego rodzica. 

1 komentarz:

Bartek Wolnowski pisze...

Często jest tak, że właśnie reklamy graficzne mocno oddziałują na palaczy papierosów. Na mnie osobiście zadziałała metoda https://allencarr.pl i to właśnie dzięki niej rzuciłem papierosy raz na zawsze. Jestem bardzo z siebie dumny i nawet nie zamierzam wracać już do nałogu.