czwartek, 18 lipca 2013

Najstarsza na świecie karlica ma 114 lat!


Indyjska emerytka, Zeenat Bi  twierdzi, że ma 114 lat i jest najstarszą karlicą na całym świecie. Jej metryka urodzenia wskazuje jednak, że ma ona 102 lata, ale kobieta twierdzi, że jest o 12 lat starsza. Tłumaczy to pomyłką urzędników, a w krajach azjatyckich często do takich pomyłek dochodziło w przeszłości.


Kobieta twierdzi, ze pamięta czasy, gdy w Indiach rządzili Brytyjczycy, w wywiadzie powiedziała: "jestem tak stara  że widziałam jak to miasto dorasta wraz ze mną. Pamiętam jak było jedną wielką dżunglą, wszędzie były drzew. Pamiętam nawet, kiedy brytyjskie władze wprowadziły angielski chleb w mieście po raz pierwszy".


Zeenat przeżyła całą swoja rodzinę, nigdy nie wyszła za mąż. Jej zdrowie jest coraz słabsze, cierpi na zaćmę i niedobór wapnia. Po mimo trudności udaje jej się przeżyć ze swojego jedynego źródła dochodu, którym jest jej emerytura wynosząca 275 rupii miesięcznie czyli około 3,19 funtów.


Karlica powiedziała w jednym z wywiadów: "mieszkam sama przez prawie 50 lat, nigdy nie wyszłam za mąż i nie miałam dzieci. Wszystko co mam dziś to małe łóżko, które dostałam od byłego ministra państwa, Uma Bhartiego. Kiedyś wysyłali mi 2500 rupii (30 £)  miesięcznie, a dziś już nikt o mnie nie pamięta".


Opiekun starszej pani Abrar Muhammad Khan, powiedział: "nikt w rządzie nie troszczy się o nią. Ludzie wykorzystują ją jako małe dziwadło, które można komuś pokazać. Nikt tak naprawdę nie dba o jej dobro. Jest sama".


Bi mieszka ze swoim opiekunem i  jego rodziną już 20 lat. "Ona jest dla mnie jak matka, jest częścią mojej rodziny"- słowa Abrara. Największym marzeniem Zeenat  jest wyruszenie w pielgrzymkę do Mekki, zanim umrze. Jednak z tym marzeniem musi się wstrzymać dopóki nie zdobędzie funduszy na jego realizację. Trzymamy kciuki za Bi, o marzenia zawsze warto walczyć!



Brak komentarzy: